MINIMALNI STANDARDI ZNANJA so označeni s poudarjenim tiskom.
Vir: Učni načrt za tuji jezik v 2. in 3. razredu, 2013
POSLUŠANJE IN SLUŠNO RAZUMEVANJE
Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost poslušanja in slušnega razumevanja. Pokaže jo tako, da:
- prepozna, da je besedilo v tujem jeziku (prepozna ciljni tuji jezik med drugimi jeziki);
- razume pogosto rabljena in z gestami oz. mimiko podprta navodila za delo v razredu;
- izlušči glavno temo slušnega besedila;
- razume nekaj pomembnih podatkov in podrobnosti (besed, besednih zvez, fraz
- ugotovi jasno izraženo razpoloženje govorcev (npr. veselje, (ne)zadovoljstvo).
BRANJE IN BRALNO RAZUMEVANJE
Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost/spretnost bralnega razumevanja. Pokaže jo tako, da ob branju s poslušanjem in samostojnem branju:
- pozna tuje črke in posebnosti glasov;
- razlikuje med zapisom in izgovorom njemu znanega, pogosto rabljenega besedišča;
- razume posamezne preproste in znane besede ob podpori (npr. slikah, predmetih);
GOVORNO SPOROČANJE IN SPORAZUMEVANJE
Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost/spretnost govornega sporočanja in sporazumevanja. Pokaže jo tako, da:
- poimenuje konkretni svet okoli sebe (stvari, osebe, dejanja, lastnosti, živali, predmete, kraje itn.) v neposredni okolici/na slikah ipd.;
- sodeluje v kratkih in jasno strukturiranih sporazumevalnih dejavnostih v njemu znanih okoliščinah, ki so povezane s cilji drugih predmetov v prvem obdobju;
- se sporazumeva po vzorcih;
- poizveduje in odgovarja na preprosta vprašanja;
- pritrjuje, zanika, izraža počutje, zahvalo, voščila in dobre želje, vljudnostne fraze
- poje, recitira pesmi, pove izštevanke (ob pomoči).
Značilnosti učenčevega govora na tej stopnji so:
- preprosto, pogosto rabljeno, (poučevano) besedišče, poimenovanja so še precej nezanesljiva;
- nekaj preprostih jezikovnih vzorcev, odstopanja od jezikovne norme tudi ovirajo razumljivost;
- uporaba najosnovnejših sporazumevalnih strategij;
- upoštevanje najosnovnejših pravil medkulturnega sporazumevanja, primernih kognitivnemu in jezikovnemu razvoju učencev;
- večinoma razumljiva izgovarjava.