MINIMALNI STANDARDI ZNANJA so označeni s poudarjenim tiskom.

Vir: Učni načrt za tuji jezik v 2. in 3. razredu, 2013

POSLUŠANJE IN SLUŠNO RAZUMEVANJE

Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost poslušanja in slušnega razumevanja. Pokaže jo tako, da:

  •  prepozna, da je besedilo v tujem jeziku (prepozna ciljni tuji jezik med drugimi jeziki);
  • razume pogosto rabljena in z gestami oz. mimiko podprta navodila za delo v razredu;
  • izlušči glavno temo slušnega besedila;
  • razume nekaj pomembnih podatkov in podrobnosti (besed, besednih zvez, fraz
  • ugotovi jasno izraženo razpoloženje govorcev (npr. veselje, (ne)zadovoljstvo).

 

BRANJE IN BRALNO RAZUMEVANJE

Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost/spretnost bralnega razumevanja. Pokaže jo tako, da ob branju s poslušanjem in samostojnem branju:

  • pozna tuje črke in posebnosti glasov;
  • razlikuje med zapisom in izgovorom njemu znanega, pogosto rabljenega besedišča;
  • razume posamezne preproste in znane besede ob podpori (npr. slikah, predmetih);

GOVORNO SPOROČANJE IN SPORAZUMEVANJE

Učenec ima skladno s cilji iz tega učnega načrta razvito zmožnost/spretnost govornega sporočanja in sporazumevanja. Pokaže jo tako, da:

  • poimenuje konkretni svet okoli sebe (stvari, osebe, dejanja, lastnosti, živali, predmete, kraje itn.) v neposredni okolici/na slikah ipd.;
  • sodeluje v kratkih in jasno strukturiranih sporazumevalnih dejavnostih v njemu znanih okoliščinah, ki so povezane s cilji drugih predmetov v prvem obdobju;
  • se sporazumeva po vzorcih;
  • poizveduje in odgovarja na preprosta vprašanja;
  • pritrjuje, zanika, izraža počutje, zahvalo, voščila in dobre želje, vljudnostne fraze
  • poje, recitira pesmi, pove izštevanke (ob pomoči).

Značilnosti učenčevega govora na tej stopnji so:

  • preprosto, pogosto rabljeno, (poučevano) besedišče, poimenovanja so še precej nezanesljiva;
  • nekaj preprostih jezikovnih vzorcev, odstopanja od jezikovne norme tudi ovirajo razumljivost;
  • uporaba najosnovnejših sporazumevalnih strategij;
  • upoštevanje najosnovnejših pravil medkulturnega sporazumevanja, primernih kognitivnemu in jezikovnemu razvoju učencev;
  • večinoma razumljiva izgovarjava.

tja3